Magyar
line
English Deutsch France
RólunkKapcsolatArunachalaVersFotók Hírlevél GYIK


Foglaltsági naptár ›
Ajánlatkérés ›

Arunachala logo Studio
Mozgástechnikai foglalkozások AS-klub programok Terápiás kezelések Masszázs technikák

Stresszoldó Jóga

 


"Feszültségek kezelése jógagyakorlatokkal"


A Stresszoldó Jóga célja az életmódból fakadó káros feszültségek oldása. Egy egyszerű, hatékony eszköz, mely segíti az örömteli életet, növeli a munkabíró képességet és megelőzi a stresszes életvitelből fakadó betegségek kialakulását. Gyakorlása többek között segít érzelmi egyensúlyunk kialakításában, egészségünk megőrzésében.


Az órán ráhangolódással és légzőgyakorlatokkal tesszük tudatossá légzésünket. Izületlazító és nyújtó testgyakorlatokkal - ászanák - fejlesztjük fizikai és mentális egyensúlyunkat, koordinációs és koncentrációs képességünket. Mindezek enyhítik a fáradtságot, a feszültséget és nagymértékben csökkentik a szorongást. További légzőgyakorlatokkal frissítjük, nyugtatjuk az idegrendszert, melyek testileg és lelkileg is frissítően hatnak. Az átélt tapasztalatokat az óra végén relaxációval mélyítjük el.


A Stresszoldó Jóga hatásai:

- stressz, szorongás, feszültség csökkenése

- életszemlélet változása

- önismeret mélyülése

- türelem fokozódása

- mély pszichológiai pihenés

- tanulási folyamatok elősegítése

- a két agyfélteke összehangolása

- test-lelki megújulás

 


Pszichológiai értelemben a stressz olyan tényezőt jelöl, mely a pszichikai vagy fizikai jóllétet veszélyeztető eseménnyel szembesíti az egyént; ezen eseményeket összefoglalóan ’stresszorok’-nak hívjuk; az erre adott válaszok együttes neve pedig a ’stresszreakció’. Ez a reakció egyfajta automatizmus, a szervezet beépített működési módja, melynek 3 jól elkülöníthető szakasza van (vészreakció - ellenállás fázisa - Kimerülés állapota) Életünk során számos olyan élethelyzet adódik, ami ugyan stresszkeltő, de egyben kihívást is tartogat magában, ilyen értelemben pedig nélkülözhetetlen a fejlődéshez, ugyanis ha folyamatosan képesek vagyunk megbirkózni a nehézségekkel, az a személyiség épülését szolgálja. Nyilvánvaló, hogy a stressz akkor válik kórossá, krónikussá, ha nem vagyunk képesek megbirkózni az újszerű, veszélyeztető helyzettel. A krónikus stressz, a kimerülés fázisa egyértelműen károsító hatású.


 

A légzésnek nagyon fontos szerepe van a stresszoldásban! Légzésünk abban a vonatkozásban rendkívülinek tekinthető, hogy egyrészt része az autonóm idegrendszernek, másrészről azonban akaratlagosan is szabályozható. Belégzés alatt szimpatikus, kilégzés alatt paraszimpatikus központi idegrendszeri aktivitás fokozódás mutatható ki. Minden ami paraszimpatikus irányba hangolja az idegrendszert, védi a szívet és egyben szorongáscsökkentő hatású. Tehát a lassú, elnyújtott kilégzésű légzés szorongáscsökkentő, paraszimpatikus irányba áthangoló hatású!


A jóga szisztematikus rendszerű relaxációt alkalmaz. Mivel a gyakorlók figyelme jórészt a külvilág felé irányul, ezért a relaxáció is a külső, külvilágban talált jelenségek felöl vezeti a figyelmet befelé, a durvától a finom felé. A relaxáció első lépése, hogy elengedjük a késztetést a további mozdulatokra és hagyjuk a testet megnyugodni. Vannak olyan emberek, akiknek a relaxáció elsajátítása nem egyszerű, de fontos megjegyezni, hogy a relaxációs képesség fejlődését nagyban befolyásolja, hogy a gyakorló mennyi időt szán a gyakorlásra, milyen rendszeresen és intenzitással gyakorol. A jógában alkalmazott relaxáció alapja az oktató, relaxációt vezető relaxált állapota. Vezetéskor az oktató valójában ’csak’ megosztja a tanulókkal saját tudatállapotát.



Rózsavölgyi Andrea

jóga instruktor




Ugrás a 'RÉSZVÉTELI DÍJ' -hoz >>




Ez a weboldal cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. További info.