Magyar
line
English Deutsch France
RólunkKapcsolatArunachalaVersFotók Hírlevél GYIK


Foglaltsági naptár ›
Ajánlatkérés ›

Arunachala logo Studio
Mozgástechnikai foglalkozások AS-klub programok Terápiás kezelések Masszázs technikák

Senior Jóga

 

 

Soha sem késő elkezdeni jógázni!

 

Az időskort Aranykornak nevezik, hiszen napi kötelezettségek háttérbe szorulásával több idő marad a befelé figyelésre, az önmegismerésre, új utak, tapasztalatok szerzésére. Egy ilyen út-eszköz lehet a jóga is, amely valóban segít abban, hogy ez a korszak valóban arannyá, élvezhetővé váljon. A rendszeres gyakorlás által a mindennapok részévé válik a derű, általános javulás tapasztalható a közérzetben, a test rugalmas és az elme pedig nyitott marad. A jóga gyakorlatok célja elsősorban a prevenció, megelőzés, a szervezet önregenerációs képességének fokozása, valamint a sejtelépítő, katabolisztikus folyamatok késleltetése. Semmiképpen sem tanácsos a fennálló orvosi kezelés abbahagyása, viszont a gyakorlás épp támogathatja azt.

 

 

A szenior jóga órák a hatha jóga alappilléreire támaszkodnak:

 

Helyes testgyakorlás: Az évek előrehaladtával a legtöbb nehézség – emésztési zavarok, merev ízületek, vagy akár az álmatlanság is - a mozgásszegény életmódból fakad. A több ezer éves ászanák, testhelyzetek gyakorlásával mérsékelhetőek ezek a panaszok, a gyakorlatok szó szerint beolajozzák a testet. A mozgató szervrendszeren kívül a test összes rendszerére kihatnak, így erősítik az idegrendszert, és harmonizálják a hangulatainkra, lelkiállapotainkra leginkább hatással bíró belső elválasztású mirigyeink működését is. Az ászanák könnyen kivitelezhetőek, a résztvevők fizikai állapotának megfelelőek.

 

Helyes légzés: A helytelen légzési szokások felülírásával, a szervezet lényegesen több salakanyagtól szabadul meg, ezen keresztül pedig lépessé válik az új, friss energia hatékonyabb befogadására. A légző gyakorlatok rendszeres végzése életerővel jutalmaz meg, és lecsendesíti az elmét.

 

Helyes relaxáció: A megfelelő ellazulás egyszerre valósul meg testi, szellemi és fizikai szinten is. A relaxációra való képesség fejleszthető. Az ellazult állapot segít a napi szintű feszültségek, és a régebbi, már elfeledett blokkok feloldásában is. A relaxáció ellenállóvá tesz a stresszel szemben, és befogadóvá válunk általa.

 

A helyes táplálkozás és pozitív gondolkodás, meditáció, a további pillérek is az előzőeknél kisebb arányban részét képezik az óráknak a tisztaság, egészség megélésének elengedhetetlen eszközeiként.

 

 

Szeretettel várok mindenkit az órákra olyanokat is, akik már jógáztak korábban, és olyanokat is, akik még nem!



Kasza Borbála

senior jóga oktató




Ugrás a 'RÉSZVÉTELI DÍJ' -hoz >>




Ez a weboldal cookie-kat használ a jobb felhasználói élmény érdekében. További info.